20e dag,

5 juni 2016 - Ventimiglia, Italië

grotta di Bossea

Vandaag besloten om naar de grot van Bossea te gaan omdat het weer hier in de Langhe niet meewerkte. In demstromende regen naar Bossea gereden in de Alpes Maritimi op 128 km afstand. Geen spijt van gehad. Ten eerste een mooie CP weliswaar langs de verkeersweg maar omdat er niemand voorbij kwam konden we hier prima slapen. Er was zelfs een schone wc en ook een waterput. S'Morgens om 10 uur de grot bezocht en het was werkelijk de moeite waard. 1300 trappen naar boven en natuurlijk ook naar beneden maar gezien het gebodene had zelfs Jacqueline hier geen moeite mee. Was werkelijk schitterend en onze gids legde alles met veel kennis en passie uit in het Italiaans voor een andere familie en in het Frans voor ons. Wat was ik blij toen ik bij de uitgang een groep van wel 40 anderen die ook met een gids naar binnen gingen. Hierna vertrokken naar Ventemiglia waar we ook al op de heen weg een paar dagen geweest waren. Voornamelijk om onze persoonlijke hygiene weer op peil te brengen en de was te doen. Na een paar dagen luieren zij we nu weer klaar om naar het vaderland van Jacqueline te gaan. We hebben absoluut geen spijt gehad van ons uitstapje naar Italie en weten zeker dat we nogmaals zullen terug keren.